19°13` 04,91`` E i 49°46` 15,81`` N

Historia zakładu



„Serwisu Szybowców - lotnisko ŻAR” rozpoczął działalność w 1993 roku jako prywatna firma „Wytwarzanie i Remonty Konstrukcji Kompozytowych”. Założyciele zakładu Jerzy Biskup i Henryk Mynarski swoje wieloletnie doświadczenie zdobyte podczas pracy zarówno w „PDPSz - PZL Bielsko” (przy produkcji szybowców SZD) oraz „ZRiPS - E.Margański” (przy budowie i produkcji szybowców akrobacyjnych S1-SWIFT i MDM-1 FOX ) postanowili wykorzystać do stworzenia własnej, której głównym celem było wykonywanie obsługi i napraw sprzętu lotniczego. Jako jedni z pierwszych zakładów otrzymaliśmy Certyfikat IKCSP Nr 06/95 uprawniający do wykonywania obsługi i napraw prawie wszystkich szybowców i motoszybowców produkcji SZD oraz SWIFT i FOX, PW-5, PW-6, LAK. Zakład z uwagi na wieloletnie doświadczenie wyspecjalizował się w naprawach powypadkowych poważnie uszkodzonych szybowców, motoszybowców i innych statków konstrukcji kompozytowej (urwany ogon kadłuba, zniszczone pokrycia skrzydeł, etc). W 2002 roku nastąpiła reorganizacji zakładu. Zakład przejął Jerzy Biskup (H. Mynarski zajął się odbudową „Zakładu szybowcowego-Jeżów”). Z uwagi na zmianę formy i nazwy zakładu na „WIRKK - Serwis Szybowców Jerzy Biskup”, aktualizacji uległ również Certyfikat ULC Nr 006/01. W 2002 roku „WIRKK - Serwis Szybowców” uzyskał również Certyfikat - British Gliding Association uprawniający go do wykonywanie obsług i napraw wszystkich szybowców i motoszybowców zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii. Inż Jerzy Biskup uzyskał uprawnienia „BGA Senior Inspektor Nr I/A/1289” uprawniające do wykonywania inspekcji (BGA form C of A) i przedłużanie zdatności do lotu szybowców i motoszybowców zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii.